Northvolt AB je signalizirao da će proizvodnja baterija nastaviti da funkcioniše normalno, dok kompanija intenzivira napore da pronađe nove izvore finansiranja u okviru procesa restrukturiranja prema američkom poglavlju 11.
Švedski proizvođač baterija za električna vozila (EV) Northvolt AB otkrio je u sredu da su njegovi akcionari glasali za nastavak poslovanja, dok kompanija pokušava da obezbedi nova sredstva u okviru restrukturiranja prema poglavlju 11.
Glasanje akcionara, koje je ove nedelje održano u Stokholmu na vanrednoj generalnoj skupštini (EGM), odlučivalo je o tome da li Northvolt AB treba da nastavi proces restrukturiranja ili da bude likvidiran. Očekuje se da će restrukturiranje biti završeno do prvog kvartala 2025. godine.
Akcionari Northvolt AB uključuju nekoliko velikih kompanija, kao što su Folksvagen, BMW, Baillie Gifford Funds, AMF, 4 to 1 Investments, Rocarma Consulting i Goldman Sachs Asset Management. Kompanija navodno traži i nove investitore kako bi prikupila dodatna sredstva.
Northvolt AB je podneo zahtev za bankrot prema poglavlju 11 u novembru 2024. godine, s dugovima od oko 5,8 milijardi dolara (5,62 milijarde evra) u tom trenutku. Suprotno tome, kompanija je tada imala samo oko 30 miliona dolara (29,10 miliona evra) gotovine, što je bilo dovoljno za jednu nedelju poslovanja.
Kompanija proizvodi litijum-jonske, natrijum-jonske i litijum-metalne ćelije za skladištenje energije i e-mobilnost, između ostalog. Njena vodeća gigafabrika baterija, Northvolt Ett, nalazi se u Šelefteu, Švedska.
Portparol Northvolt AB izjavio je u saopštenju putem e-pošte:
– Northvolt je zadovoljan rezultatima današnje vanredne generalne skupštine, na kojoj su akcionari glasali za nastavak poslovanja Northvolta.
– Ovo je pozitivan ishod koji pokazuje podršku naših akcionara dok težimo ostvarenju naših ambicija i maksimiziranju vrednosti. Northvolt nastavlja da napreduje u procesu restrukturiranja, istovremeno povećavajući proizvodnju i sprovodeći transformaciju.
Northvoltov značaj i izazovi
Northvolt je bio jedna od najperspektivnijih kompanija za proizvodnju EV baterija u EU pre nego što su finansijski problemi pogodili firmu. Očekivalo se da će značajno povećati šanse EU u konkurenciji sa etabliranim rivalima, poput Kine.
Međutim, kompanija se suočava sa rastućim problemima u proizvodnji, pojačanom konkurencijom iz Kine i smanjenim finansiranjem poslednjih meseci.
Jedan od glavnih razloga za to je kineska dominacija u lancima snabdevanja baterijama, posebno kada su u pitanju ključni metali poput grafita i kobalta, kao i činjenica da je Kina najveći svetski proizvođač litijum-jonskih baterija.
Kineski proizvođači EV i baterija takođe dobijaju niz subvencija od vlade, dok evropske vlade još uvek nisu dostigle taj nivo podrške. To je učinilo finansiranje stalnim problemom za evropske proizvođače baterija.
Evropa takođe značajno zaostaje za konkurentima u pogledu infrastrukture za punjenje EV, kao i razvoja sopstvenog domaćeg lanca snabdevanja za proizvodnju baterija, što je ostavilo evropske proizvođače sa malo podrške, piše Euronjuz biznis.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.