Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Novac 💸

ADRENALIN GURA NAPRED, USPEH ZAHTEVA DISCIPLINU Kako do uspešnog poslovanja u Srbiji

Adrenalin Gura Napred Uspeh Zahteva Disciplinu Kako Do Uspesnog Poslovanja.png

Branimir Đurović, generalni direktor Jandeks Rajd Teka u Srbiji, deli priču o izazovima i dostignućima u vođenju tehnološkog giganta kroz inovativne projekte, upravljanje timom i stalnu usmerenost ka korisnicima.

Branimir Đurović, generalni direktor Jandeksa, gostovao je u podkastu Bizportala i podelio sa slušaocima kako izgleda vođenje Jandeksovog poslovanja u Srbiji, posebno u sektoru mobilnosti i brze dostave kroz aplikaciju Jandeks Go. U razgovoru se osvrnuo na svoje svakodnevne obaveze, filozofiju vođenja tima, kao i na izazove sa kojima se susreće u tehnološkoj industriji u Srbiji.

Radni dan i rukovodeći stil

Svaki radni dan Đuroviću donosi nove izazove, jer, kako on kaže, ulica u svakom gradu predstavlja „živi organizam“. Radni dan započinje analizom poslovanja, nakon čega slede sastanci sa različitim timovima – od lokalnih do centralnih. Ovaj intenzivan rad zahteva disciplinu i organizaciju, a Đurović radni dan opisuje kao ispunjen adrenalinom, koji ga „uvek gura napred“.

– S tim u vezi, moj radni dan počinje oko 8.00 ujutru kada ostavim decu u njihove škole. Realno od 8.00 do 10.00 ujutru je malo mirniji period u kancelariji, jer imamo neko klizno radno vreme od 9.00 do 10.00 kada naši zaposleni dolaze u kancelariju. To vreme koristim za, uglavnom, analizu jučerašnjeg ili prošlonedeljnog ili prošlomesečnog poslovanja, operacija i, da kažem, pripremu za razgovore koji slede tokom dana – objašnjava gost podkasta.

Međutim, ovo je samo početak radnog dana, a kako kaže radni dan se nikada ne završava u pet popodne.

foto: youtube Pratite tokom 24 sata naše najbolje vesti samo na Facebooku. / Bizportal

– Imam sastanke, bukvalno, kako zovemo, back to back. Negde oko 2.00 dolazi vreme za ili ručak, ili sad već sastanak sa nekim prospektom, ili sa klijentom, ili sa partnerom, kako bi razgovarali o nekoj budućoj ili postojećoj saradnji. Ja sam po prirodi takmičar i meni to prija. Kada bih mogao, podelio bih to radno vreme, znači nekih 50 odsto vremena na sastanke, nekih 30 odsto vremena na plan i analizu. A radni dan nikada nije gotov do pet, uvek se ostane duže – kaže Branimir.

Đurović naglašava važnost tretiranja svakog zaposlenog kao poslovnog partnera. Veruje da ovaj pristup podstiče zaposlene da preuzimaju odgovornost i doprinose kompaniji. Smatra da je ključno omogućiti zaposlenima da uče iz svojih grešaka i da kontinuirano razvijaju svoje veštine.

Ključne veštine za svakog generalnog direktora

Jedna od najvažnijih osobina lidera, prema Đuroviću, jeste sposobnost prilagođavanja. On ističe da je promena jedina konstanta u industriji, pa lideri moraju biti spremni da reaguju brzo i efikasno.

– Takođe, ono što bih izdvojio jeste odlučnost. Činjenica je da iz dana u dan, sata u sat, često se dešava da imamo eskalacije i treba da se reaguje pravovremeno. A svakako isto zavisi i za neke strateške i taktičke odluke na redovnom nivou – ističe generalni direktor Jandeksa.

Osim adaptibilnosti, važnost pridaje veštini komunikacije, koja je ključna u radu sa različitim „stejkholderima“. Đurović je posvećen tome da inspiriše i motiviše svoj tim kako bi zajedno ostvarivali zajedničke ciljeve.

foto: youtube Pratite tokom 24 sata naše najbolje vesti samo na Facebooku. / Bizportal

– Treća stvar koju bih istakao je veština komunikacije. Definitivno sa svim različitim „stejkholderima“ s kojima se sarađuje, treba se prilagoditi osobi s kojom komuniciraš i naravno vrlo bitno u toj veštini komunikacije jeste da motivišeš svoje zapuslene – kaže Đurović.

Jandeks u Srbiji i inovacije

Jandeks Go u Srbiji korisnicima nudi dve glavne usluge – mobilnost kroz taksi prevoz i brzu dostavu. Đurović objašnjava da su te usluge omogućene putem licenciranih partnera koji zapošljavaju vozače sa odgovarajućim licencama. Jandeks Go trenutno zapošljava manje od 20 ljudi direktno, ali kroz partnere omogućava zaposlenje za nekoliko hiljada vozača i dostavljača.

Jedan od glavnih ciljeva Đurovića i njegovog tima je promena percepcije taksi usluge u Srbiji. Naime, taksi u Srbiji često se smatra luksuzom zbog visokih cena i ograničenog broja licenci. Jandeks nastoji da ovu uslugu učini pristupačnijom i efikasnijom, u saradnji sa gradskim vlastima i partnerima. Đurović veruje da tehnologija koju Jandeks poseduje može omogućiti dinamično formiranje cena u zavisnosti od potražnje, što bi povećalo dostupnost usluga i smanjilo gužve.

– Danas mnogi taksi uslugu u Srbiji gledaju kao na luksuz. Taksi nije nešto što svako od nas u bilo kom trenutku bira kao alternativu da ode iz tačke A u tačku B. To nije slučaj u mnogim zemljama, već je taksi usvojen kao čest način transporta u gradu. Zašto je luksuz i zašto je to „nužno zlo“? Zato što nije priuštiv. A nije priuštiv između ostalog zato što postoje regulacija vezana za tarife, fiksne tarife na nivou grada i fiksni broj taksi licenci koje Belgrad ima. Trenutno je taj broj nekih šest i po hiljada, a aktivnih je pet hiljada. Na broj stanovnika u ovom gradu i na činjenicu da svet postaje mnogo produktivniji i mnogo brži nego što je nekada bio je to nedovoljan broj i tržište je dobrim delom neefikasno jer znamo, na primer, da se često dešava kada pada kiša da ne možemo pronaći taksi vozilo. Da bi smo to izbegli moramo malo da poradimo zajedno sa celim ekosistemom, znači sa kolegama iz tržišta, znači našim partnerima, sa gradom Beogradom, da malo smanjimo cene taksi usluge u Beogradu, da zadržimo zarade vozača, ali i da omogućimo veći broj tih licenci kako bi imali dovoljan broj vozila koji može da reši potrebe grada. Kada bi to uspeli da pomerimo na zadovoljstvo i vozača i potrošača, pa i grada, dovelo bi do toga da smo smanjili gužve, smanjili bismo potrebu za dodatnu infrastrukturu kao što su parking mesta, smanjili bi štetne emisije gasova i mislim da nam to definitivno treba. To je nešto ka čemu stremimo, to je neka inovacija koju želimo da imamo – objašnjava Đurović.

Jandeks
Foto: Youtube Pratite tokom 24 sata naše najbolje vesti samo na Facebooku. / Bizportal

Uspeh u marketingu i stalna usmerenost na korisnika

Tokom karijere Đurović je stekao bogato iskustvo u marketingu, što ga i dalje inspiriše u svakodnevnom radu.

– Rekao bih da su poslovi nalazili mene, uglavnom, ne isključivo, ali uglavnom je tako bilo. Ono što je takođe bitno je da sam ja postavljao neki smer. Znači, izborom svojih, da kažem, studija, osnovnih studija. Ja sam završio marketing na američkom fakultetu u Londonu, imao sam želje da se vratim u Srbiju, da sam nađem da se zaposlim. Imao sam sreće da se zaposlim u jednoj vrlo dobroj firmi, Holcim, i tu sam se razvijao u marketingu koji sam završio, a pogotovo u strateškom marketingu – ističe Branimir.

Đurović je tokom svoje karijere radio u brojnim kompanijama, počevši u Holcimu. Kasnije je radio u Confluence Property Management-u, Majkrosoftu i Glovu, da bi konačno postao generalni direktor u Jandeksu. Sa posebnim ponosom se seća rada na projektu „Ušće Čarobni grad“, kojim je uspeo da promoviše Ušće šoping centar kao novo središte Beograda. Projekat je postao tradicija i nastavio se i nakon njegovog odlaska.

– Ima više, naravno, radih sećanja, ali bih izdvojio možda dva. Jedan je to iskustvo u Confluence Property Managementu, to je Ušće šoping centar i uspeh da promenim percepciju naših sugrađana u Beogradu. Na samom početku, znači pre nekih 15 godina, percepcija je bila da je Ušće premium šoping centar, jer inicijalna kampanja je bila takva. Da bismo promenili percepciju, morali smo da imamo veliki niz događaja, svakodnevnih, a onda samim tim i jedan veliki projekat na koji sam posebno ponosan, a to je „Ušće Čarobni grad“. Tu smo skupili veliki broj partnera, sponzora, i napravili projekat koji je definitivno činio porodicama, ali i svi našim sugrađanima da se osete kao da nisu u Beogradu, da se osete ispunjenim za novogodišnje praznike. I ono što mi je posebno drago, jeste da je taj projekat Čarobni grad zaživeo i mnogo posle nakon mog odlaska – priseća se gost.

Đurović veruje da su inovativnost i zadovoljstvo korisnika ključne vrednosti Jandeksa. Uz pomoć najnovijih tehnologija, kompanija nastoji da stalno unapređuje usluge kako bi zadovoljila potrebe korisnika.

Saveti za uspešno pregovaranje i lične ambicije

Kada je reč o uspešnom pregovaranju, Đurović ističe važnost pripreme i aktivnog slušanja.

– Vrlo je bitno znati koje su tačke boli sagovornika i kako rešenje može doneti dodatnu vrednost – navodi Đurović. Savetuje transparentnost u komunikaciji, jer ona stvara poverenje i dobru osnovu za dugoročnu saradnju.

Kao zaključak, Đurović deli da bi, kada bi mogao da bira filmski lik koji ga opisuje, bio Forest Gamp, zbog njegove posvećenosti i tradicionalnih vrednosti.

Ostatak podkasta i sve teme o kojima je Branimir Đurović pričao možete pogledati na Jutjub kanalu Bizportala.



Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici. 

Možda vas zanima.. 🫣

Novac 💸

SRBI SE DOSETILI Najnoviji model iznajmljivanja stanova, stanodavci masno zarađuju

Novac 💸

Italijanski mediji ranije su izvestili da su pregovori o spajanju sa Lufthansom zastali nakon što su italijanske vlasti odbile predloge Lufthanse za prilagođavanje cene...

Novac 💸

Nemački proizvođač automobila „Audi“ planira da srednjoročno smanji svoju radnu snagu ukidanjem radnih mesta van proizvodnje, zbog čega je hiljade radnih mesta u opasnosti,...

Novac 💸

Jedan od najlepših dana u životu može da donese i velike troškove – cene ugostiteljskih usluga rastu iz godine u godinu, što posledično utiče...

Novac 💸

Internet prevarama nema kraja. Ovog puta na red su došli vlasnici automobila. Grebu auto, hoće da nadoknade štetu, ali iza svega se kriju lopovi....

Novac 💸

Cena Bitcoina beleži značajan skok u proteklom mesecu, vođena tzv. –Trump trgovinom–. Analitičari očekuju da će token nastaviti da raste ka šestocifrenoj vrednosti. Bitcoin...

Novac 💸

Većina škola u Srbiji trenutno održava skraćenu nastavu kao vid štrajka zbog neispunjenih zahteva sindikata prosvetnih radnika.Najnoviji predlog Vlade je da svi zaposleni u...

Novac 💸

Da bi poslali 1.500 evra u Beč moraćete da iskeširate više od 196.000 dinara, što je 20.000 više od zvaničnog prodajnog kursa NBS, plus...

Molimo sve online portale, ako kopirate članak sa našeg portala NAVEDITE NAS KAO IZVOR. ✅