Ministar privrede najavio je ovu odluku nakon što je Stelantis, vlasnik Voksola, potvrdio planove za zatvaranje fabrike kombija u Velikoj Britaniji.
Francusko-italijanski automobilski gigant najavljuje dodatna ulaganja u unapređenje svoje fabrike u Elesmir Portu, koja će postati održiv pogon za proizvodnju isključivo električnih vozila u Velikoj Britaniji.
Stelantis planira konsolidaciju svojih fabrika u Ujedinjenom Kraljevstvu, što uključuje zatvaranje fabrike u Lutonu, čime je ugroženo oko 1.100 radnih mesta.
Fabrika u Lutonu trenutno proizvodi benzinske i dizel kombije marke Voksol, a sledeće godine je trebalo da započne proizvodnju električnih lakih komercijalnih vozila (LCV) za brendove Voksol, Sitroen, Pežo i Fiat.
Međutim, Stelantis sada planira da investira 50 miliona funti u svoju drugu fabriku u Elesmir Portu, gde će biti prebačeni neki od trenutnih proizvodnih procesa iz Lutona.
U izjavi, kompanija je istakla da je njen cilj stvaranje „održivog centra za proizvodnju isključivo električnih vozila u Elesmir Portu, u Česhiru.
Kompanija je saopštila da je započela pregovore sa sindikatima i zaposlenima o premještanju „stotina radnih mesta“ na lokaciju u Elesmir Portu, uz „posvećenu podršku za one koji ostanu“.
Sindikat Unite reagovao je na ovu najavu, rekavši: -Predlog koji je danas iznet bio je potpuni udarac u lice našim članovima u Lutonu, gde se Voksol vozila proizvode već 120 godina“, dodajući da je ova odluka „neprihvatljiva- navodi sindikat.
Stelantis, koji je vlasnik i brendova poput Sitroena, Pežoa i Fiata, suočava se sa istim problemima kao i drugi veliki evropski proizvođači automobila i bori se da proda vozila jer prodaja električnih vozila i dalje sporo raste.
Tranzicija na EV
Ministar privrede najavio je ovu odluku nakon što je Stelantis, vlasnik Voksola, potvrdio planove za zatvaranje fabrike kombija u Velikoj Britaniji.
Nova laburistička vlada Velike Britanije pokrenuće konsultacije o ciljevima prodaje proizvođača automobila tokom tranzicije ka električnim vozilima, nakon što je Stelantis odlučio da zatvori fabriku u južnoj Engleskoj, čime je ugroženo 1.100 radnih mesta.
Ministar privrede Džonatan Rejnolds izjavio je da problemi sa prelaskom na električna vozila, koje je iskusio Stelantis, nisu jedinstveni i da će vlada učiniti sve da spreči zatvaranje fabrike.
Stelantis je svoju odluku pravdao „strožim“ pravilima o vozilima sa nultom emisijom (ZEV), koja postavljaju stroge ciljeve za proizvođače.
ZEV mandat u Velikoj Britaniji zahteva da 22 odsto vozila u prodajnoj floti proizvođača ove godine bude isključivo električno, sa planiranim povećanjem na 28 odsto do 2025. godine. Ako proizvođači ne ispune ciljeve, plaćaju kaznu od 15.000 funti (18.000 evra) po vozilu koje ne ispunjava uslove.
Strogi ciljevi, visoke kamatne stope i spor globalni rast otežavaju proizvođačima automobila da ostvare profit, dok je potražnja za električnim vozilima u mnogim delovima sveta slabija od očekivane, uprkos ponuđenim popustima.
Novi planovi i konsultacije
Laburistička vlada planira reviziju ZEV mandata kao deo konsultacija o zabrani prodaje novih automobila na benzin i dizel do 2030. godine. Rejnolds je izjavio da će konsultacije uključiti i fleksibilnosti u postojećem ZEV mandatu prethodne vlade.
Njegov naglasak na „isključivo” benzinskim i dizel vozilima sugeriše da će hibridna vozila i dalje moći da se prodaju posle 2030. godine.
Podrška potrošačima
Proizvođači automobila tvrde da će ovogodišnji ZEV mandat industriju koštati oko 6 milijardi funti (7,2 milijarde evra). Udruženje proizvođača i trgovaca motornim vozilima pozvalo je na hitnu reviziju tržišta i propisa, dok ekološki aktivisti smatraju da bi vlada trebalo da subvencioniše električna vozila i smanji cenu punjenja na ulicama kako bi ih učinila privlačnijim za potrošače.
-Neprekidno menjanje politika narušava poverenje potrošača i investitora-upozorio je Nik Dejvis, stručnjak za klimatsku politiku iz londonske organizacije Green Alliance.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.