Prema informacijama, stvari idu gore nego što se očekivalo, posebno za ionako veoma napetu ključnu marku putničkih automobila Folksvagena, ali slaba i laka komercijalna vozila i odeljenje sopstvenih dobavljača kompanije.
Umesto povećanja isporuka do 3 odsto u odnosu na prošlogodišnju cifru od 9,2 miliona vozila, kompanija sa sedištem u Volfsburgu sada očekuje samo oko 9 miliona prodaje, objavili su nakon zatvaranja berze, prenosi Dpa.
Ranije ciljano povećanje prodaje od 5 odsto u odnosu na prošlogodišnjih 322 milijarde evra takođe više nije primenjivo – sada će prodaja iznositi samo 320 milijardi evra.
Mračno i u ostatku industrije
Folksvagen je u ozbiljnoj krizi i nedavno je najavio drastične mere štednje.
Što se tiče osnovnog brenda, VV je izgubio decenije sigurnosti posla, a otpuštanja i zatvaranje fabrika su predmet debate. Još uvek nije jasno koliko će radnih mesta biti pogođeno.
Nedavno su Mercedes-Benz, BMV i VV-ova filijala sportskih automobila Porsche takođe morali da smanje svoja očekivanja za finansijsku godinu.
Generalni direktor Oliver Blume sada takođe očekuje da će profitabilnost biti slabija: on procenjuje operativni rezultat na 18 milijardi evra, a samim tim i maržu operativnog profita od oko 5,6 odsto.
Dobavljači često imaju još gore
Nedavno je kompanija pretpostavila povraćaj od prodaje od 6,5 do 7,0 procenata. VV je već u julu snizio prognozu zarade zbog očekivanih troškova za fabriku Audija u Briselu, koja je bila ugrožena. Folksvagenske preferencijalne akcije koje kotiraju na Dak-u izgubile su 2,9 odsto u odnosu na završni nivo Ksetre na trgovačkoj platformi Tradegate, prenosi dpa.
Problemi industrije su široki: mnogi proizvođači automobila su pogođeni slabostima na bivšem kineskom tržištu u procvatu. VV putnički automobili izgubili su vodeću poziciju na najvažnijem svetskom tržištu automobila prošle godine nakon decenije pošto su kineski proizvođači električnih automobila, kao što je novi vrhunski BID, objavili rat Nemcima sa jeftinim električnim automobilima.
Mercedes, BMV i proizvođač sportskih automobila Porše pate od činjenice da se bogati Kinezi trenutno bore sa krizom nekretnina u zemlji i sve više pažnje poklanjaju novcu. U Evropi posao sa električnim automobilima, u koji su proizvođači automobila uložili milijarde, trenutno ide loše, prenosi dpa.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.