U Japanu raste broj firmi koje nude usluge „bez razgovora“, počev od šišanja pa sve do vožnje taksijem.
Ovaj trend nije zaobišao ni prodavnice ni restorane, a sve zbog želje da se izađe u susret kupcima koji ne vole neobavezno čavrljanje, piše portal Japanorama.
Tako taksi kompanija „Kuroko – Sanwa Koocu“ ima vozače obučene u tradicionalnu narodnu odeću koji komuniciraju sa putnicima samo putem gestova i pisanih poruka. Razlog za to je rastuća želja kupaca da izbegnu neobavezne razgovore, kao i činjenica da su Japanci u tome prepoznali poslovnu šansu.
Zato je dobar deo njihove privrede počeo da pruža usluge koje podrazumevaju obavljanje posla u tišini.
Iz tog razloga sve više kompanija i preduzetnika u Japanu – od onih koji se bave šišanjem i prevozom, do običnih prodavnica i restorana – pruža ovakve „ćutološke usluge“.
Kako to izgleda?
Primera radi, u „Hair Works Credo“, frizerskom salonu u kvartu Setagaja u Tokiju, gosti mogu da izaberu „razgovorni“ ili „tihi“ pristup. Oni zapravo mogu birati između tri kursa:
– Normalno pričanje
– Manje pričanja
– Bez razgovora
Kada mušterija sedne na stolicu, sledi dogovor sa majstorom i tek onda on počinje da radi, piše „Blic Biznis“.
Tako je i sektor usluga, koji je do skora bio prepoznatljiv baš po tome što zahteva uslužnost koja uključuje i komunikaciju sa ljudima, dobio sasvim novu dimenziju.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.