Rizik učešća motocikliste u nezgodi je do 20 puta veći, u odnosu na vozača putničkog vozila.
-Na putevima Republike Srbije samo 2024. godine smrtno je stradalo 65 motorizovanih dvotočkaša, 13 mopedista i 52 vozača motocikla. Njihovo učešće u ukupnom broju stradalih lica u saobraćaju je 13 odsto, što predstavlja izuzetno veliki broj, naročito kada uzmemo u obzir njihov broj u našoj zemlji- rekao je za Tanjug Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije.
Oni spadaju u ranjivu kategoriju učesnika u saobraćaju, pored biciklista koji su 9 posto i pešaka -26 posto, sa kojima čine skoro jednu polovinu stradalih u saobraćaju, dodao je.
-Rizik učešća motocikliste u nezgodi je do 20 puta je veći, u odnosu na vozača putničkog vozila. Ovaj rizik prvenstveno zavisi od toga da li motociklista primenjuje principe strategije aktivne vožnje, a posebno princip vidi i budi viđen, jer u 6 od 10 nezgoda ostali vozači kasno primete motociklistu- rekao je Koković.
Njihova jedina zaštita je njihova odeća i kaciga, koju prema istraživanju Agencije za bezbednost saobraćaja koristi sedam od deset vozača i putnika – što je 68,8 posto.
-Zaštitne kacige su pokazale veliku efikasnost u sprečavanju smrtnih povreda, ali i teških telesnih povreda glave kod motociklista. Efikasnost se kreće od 20 do 45 posto- rekao je Koković.
-U proseku, godišnje pogine oko 47 motorizovanih dvotočkaša, od toga 39 motociklista i 8 mopedista, a bude povređeno oko 1.230 u saobraćaju- rekao je Koković.
U proseku, svaki osmi dan jedan dvotočkaš pogine i svakog dana se povredi više od 3 dvotočkaša.
-Osim toga, svaki drugi poginuli motociklista je mlad od 15 do 30 godina. U svakoj desetoj saobraćajnoj nezgodi sa poginulim licima u Srbiji učestvovao je motorni dvotočkaš – moped ili motocikl- rekao je Koković.
On upozorava da motocikli imaju preko tri puta veći rizik učešća u saobraćajnim nezgodama sa poginulim licima nego mopedi.
-Motociklisti prema grupama tipova saobraćajnih nezgoda, najviše smrtno stradaju u saobraćajnim nezgodama sa jednim vozilom, tip Nezgoda sa jednim vozilom – silazak sa kolovoza u krivini, a mopedisti u saobraćajnim nezgodama sa najmanje dva vozila – skretanje ili prelazak-, rekao je Koković.
Mopedisti najčešće smrtno stradaju usled vožnje pod uticajem alkohola i neprilagođene brzina uslovima saobraćaja i stanju puta, a motociklisti zbog neprilagođene brzine uslovima saobraćaja i stanju puta i neiskustva vozača, rekao je on. “Više od jedne četvrtine, odnosno oko 25 posto poginulih vozača mopeda i motocikla nije imalo vozačku dozvolu. Čak 96 posto poginulih i motociklista i mopedista je muškog pola, dok je 4 posto ženskog pola. U saobraćajnim nezgodama sa poginulim licima u kojima su učestvovali motociklisti, 53 posto se dogodio u naselju i 47 posto van naselja”, zaključio je Koković.
Pratite tokom 24 sata naše najbolje vesti samo na Facebooku.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
