Connect with us

Hi, what are you looking for?

Biznis

Meti preti kazna od 550 miliona evra // DeSIGNIA.rs

Eu Kaznila Facebook Sa 12 Milijarde Evra It Vesti.jpg

Meta se suočava sa velikim pravnim izazovom i zahtevom za naknadu štete u Španiji, koji tvrdi da adtech gigant godinama nije imao valjan pravni osnov za obradu podataka ljudi za reklame prema pravilima Evropske unije o zaštiti podataka, što takođe predstavlja povredu konkurencije za koju bi trebalo da budu finansijski obeštećeni.

AMI, udruženje vlasnika novina čiji više od 80 članova uključuje izdavače novina poput El Paísa, ABC i La Vanguardije, stoji iza tužbe. Tužioci traže više od 550 miliona evra (~600 miliona dolara) zbog onoga što opisuju kao „sistematsko i masovno nepoštovanje“ Opšte uredbe o zaštiti podataka (GDPR) EU od strane Meta-e.

„Meta je višestruko prekršila zakonodavstvo o zaštiti podataka [EU], ignorišući regulatorni zahtev da građani moraju dati saglasnost za upotrebu svojih podataka u svrhu profilisanja za reklame, što se može videti iz različitih odluka nadležnih evropskih organa u ovoj oblasti“, navode u saopštenju na španskom jeziku (ovde prevedenom na engleski pomoću veštačke inteligencije).

„Sistematska i masovna upotreba ličnih podataka korisnika Meta platformi, praćenih bez njihove saglasnosti tokom njihovog digitalnog pregledanja, omogućila bi američkoj kompaniji da ponudi prodaju reklamnog prostora na tržištu na osnovu nezakonito stečene konkurentske prednosti“, nastavljaju, navodeći da njihova tužba tvrdi da je 100% regionalnih prihoda Meta-e nezakonito stečeno.

Meta, vlasnik Facebook-a i Instagram-a, kažnjen je sa 390 miliona evra još u januaru nakon što su evropski organi za zaštitu podataka potvrdili da izvršenje ugovora nije valjan pravni osnov za praćenje i profilisanje korisnika kako bi im se ciljale reklame.

Ta konačna odluka GDPR-a – koja je godinama prolazila kroz procese rešavanja sporova i donošenja odluka propisanih ovim zakonom, ali je sada predmet žalbe Meta-e irskim sudovima – potvrdila je da je tehnološki gigant prekršio zakon, stvarajući pogodne uslove za privatne pravne sporove (kao što je ovaj) da budu podneti. Stoga očekujte da će se pojaviti više takvih tužbi.

AMI-jev izazov cilja na obradu reklama Meta-e u periodu od stupanja na snagu GDPR-a, u maju 2018. godine, do kraja jula prošle godine. Međutim, tužioci ne isključuju mogućnost proširenja vremenskog okvira svoje tužbe kako bi uzeli u obzir ono što oni nazivaju „upornim nepoštovanjem Meta-e“.

Od januara, Meta je dva puta promenila pravni osnov za obradu reklama u regionu. Prvo je prešla na tvrdnju da postoji osnova zasnovana na legitimnim interesima. Međutim, odvojeni (dugotrajni) izazov u vezi sa superprofilisanjem Meta-e, koji je pokrenula nemačka konkurencijska agencija za zaštitu podataka – koji je prethodno bio upućen najvišem sudu EU – doveo je do odluke Suda pravde EU u julu 2022. godine koja je takođe poništila tu osnovu.

AMI-jev izazov se poziva na „hitnu obavezujuću odluku“ Evropskog odbora za zaštitu podataka od 27. oktobra – koja je doneta nakon zahteva norveškog organa za zaštitu podataka u svetlu nastavka Meta-ine obrade ličnih podataka bez valjanog pravnog osnova u mesecima nakon odluke CJEU – kako bi objasnili moguće proširenje vremenskog okvira.

U novembru je Meta prešla na tvrdnju da je saglasnost osnov za njeno poslovanje u vezi sa praćenjem reklama u EU. Međutim, izbor koji je osmislila za korisnike u regionu zahteva od njih da biraju između plaćanja mesečne pretplate za verziju proizvoda bez reklama ili da ‘se slože' sa praćenjem i profilisanjem. Ovo uprkos GDPR-u koji propisuje da saglasnost mora biti „slobodno data“ kako bi bila zakonito dobijena.

Meta-ov najnoviji pokušaj da izuzme svoje poslovanje praćenja reklama iz pravila o privatnosti EU već je pod izazovom – pri čemu grupe za zaštitu privatnosti i prava potrošača tvrde da je izbor koji nudi korisnicima ilegalan i nefer.

Iako je jedna značajna ironija ovde to što se korišćenje takozvane „cookie“ barijere za dobijanje saglasnosti za praćenje koristi na nekoliko evropskih veb stranica novina – koje zahtevaju od korisnika da ili plate pretplatu za pristup novinarstvu ili pristanu da budu praćeni u zamenu za besplatan pristup.

Grupa za privatnost noyb, koja stoji iza originalne žalbe na GDPR protiv pravnog osnova Meta-e za praćenje i sada se suprotstavlja Meta-inoj najnovijoj „plati ili pristanak“ strategiji za saglasnost, takođe je izazivala novine zbog „cookie“ barijera od 2021. godine.

Kontaktirana je Meta za komentar o tužbi AMI.

Click to comment

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Možda vas zanima.. 🫣

Biznis

Ako vam je stalo do privatnosti vaših ličnih podataka, možda bi bilo najbolje da bacite svoj pametni telefon i druge uređaje i preselite se...

Biznis

Evropska komisija je kaznila Apple sa ogromnih 1.8 milijardi evra (oko 1.95 milijardi dolara) zbog anti-konkurentskih praksi u vezi sa aplikacijama za striming muzike...

Biznis

Apple je na ivici da primi još jednu značajnu kaznu od Evropske unije, pri čemu se izveštava o kazni koja se približava 500 miliona...

Biznis

Prodaja Apple proizvoda u Kini je opala, a trend će se nastaviti i u 2024. godini, prema analitičarima Jefferies-a, citiranim od strane Bloomberga. Serija...

Copyright 2024 © Lajk Media d.o.o. Sva prava zadržana.