Osim sistema Safety Gate, sada se koriste i podaci nemačke Savezne uprave za motorna vozila, koja je u 2024. godini objavila čak 387 opoziva, pokrivajući 258 modela (44 marke).
Opozivi nisu bili ograničeni na novije modele, već su uključivali i neka vozila starija od deset godina, a u pitanju su zvanične mere koje su proizvođači automobila zakonski dužni da pokrenu nakon što otkriju da njihova vozila mogu predstavljati rizik za bezbednost, zdravlje ili okolinu.
Osim opoziva, proizvođači automobila provode i servisne kampanje (TSB) koje se zvanično ne prijavljuju bezbednosnim telima i obično se sprovode diskretno tokom rutinskih poseta ovlašćenim servisnim centrima.
U 2024. godini, kao i prethodne godine, Mercedes-Benz bio je najaktivniji proizvođač u evropskom sistemu Safety Gate po broju prijavljenih opoziva – ukupno 24 kvara koji su uticali na 23 modela.
Sledili su BMW sa 23 i Citroen sa 15 opoziva, a dalje idu Ford (13), Volkswagen (12), Hyundai (12), Opel (12), Lexus (12), Peugeot (11) i Toyota (11).
Nemačka statistika na bazi podataka KBA pokazuje nešto drugačiji redosled u prvih deset.
Mercedes-Benz ostaje na vrhu sa 43 opoziva, ali Ford je na drugom mestu sa 35, nadmašivši BMW-ova 24 opoziva. Volkswagen (22) je četvrti, a slede ga Fiat (19), Porsche (18), Audi (17), Jeep (16), Peugeot (15) i Hyundai (12).
Razlika može biti zbog činjenice da KBA takođe izveštava o manje opasnim opozivima, a samo oni s ozbiljnim rizikom prijavljuju se sistemu Safety Gate.
Problemi riješeni tokom opoziva obično ne određuju pouzdanost samog vozila – čak i češće opozvani model može biti dobar izbor, i obrnuto.
