Jedna od tih sitnica je pravilno paljenje motora. Naime, mnogi vozači prave grešku kada odmah, bez razmišljanja, ubace ključ i naglo upale motor, što može negativno uticati na rad važnih komponenti motora.
Kada se ključ ubaci u bravu i odmah okrene do kraja, aktivira se elektropokretač. Ovakav postupak može izazvati hidrodinamičko opterećenje u sistemu za dovod goriva, što smanjuje dugovečnost dizni i drugih vitalnih delova.
Naglo paljenje takođe povećava opterećenje motora, posebno u hladnim uslovima kada je motoru potrebno malo više vremena da postigne optimalne uslove rada.
Kod starijih automobila sa benzinskim motorima i karburatorom, ovakav način paljenja nije predstavljao problem, piše autoportal.hr.
Međutim, kod novijih dizel i benzinskih motora, preporučljivo je sačekati nekoliko sekundi pre nego što se motor upali, posebno kod dizelaša, gde je važno da se lampica grejača ugasi pre nego što se motor aktivira.
Pravilno paljenje motora može značajno uticati na dugotrajnost automobila, smanjujući habanje ključnih komponenti i osiguravajući pouzdan rad vozila na duže staze.