Izvor iz GSP Beograd navodi da će tramvajske linije 7L, 9L i 11 ubuduće ujutru ranije otpočinjati vožnju i noću je kasnije završavati.
Tako će na liniji 7L prvi jutarnji polasci ubuduće iz Bloka 45 biti u 3, 3.15 i 3.30 sati, dok će na ovoj liniji koja je do sada iz Ustaničke poslednje polaske imala u 23.10 i 23.30 sati, ubuduće poslednji polasci radnim danima biti u 23.30, 23.40 sati i u ponoć.
Što se tiče linije 9L, ovi tramvaji će ubuduće iz Bloka 45 imati prve polaske 3.10, 3.25 i 3.40 časova (umesto dosada aktuelnih prvih polazaka u 4.35, 4.50 i 5.05 sati). Sa Banjice poslednji polasci ubuduće će biti organizovani u 23.30, 23.45 i u ponoć (do sada poslednji polasci sa Banjice bili u 23 i 23.15 časova).
Kada je reč o liniji 11 ona će ubuduće poslednji polazak sa Kalemegdana imati u 23.31 i u ponoć, a ne kao do sada u 23.05 sati. Iz novobeogradskog Bloka 45 ova linija ubuduće će prve polaske imati u 4.25, 4.50 i 5.15 časova (prvi polasci do sada bili u 5.25, 5.55 i 6.25 sati).
Ove izmene inicirao je GSP posle detaljnih analiza, a koje su u vezi sa režimom rada tramvajskih linija i tramvajskog podsistema urađene posle više zahteva korisnika. Sa izmenama se saglasio i beogradski Sekretarijat za javni prevoz.
Ovo je prvi put u poslednjih 15 godina da je grad izašao iz okvira koga se striktno držao, a to je da pre 4 časa ujutru nije moguće da se organizuju dnevni polasci u okviru bilo kog podsistema javnog gradskog prevoza.
Kako je ovo konačno učinjeno sa tramvajima, ostaje da se vidi hoće li tako nešto biti primenjeno i na pojedine linije autobuskog i trolejbuskog podsistema, jer prema našim saznanjima potreba za tako nečim postoji.
Kako je rečeno u GSP-u, zbog ove izmene pojedine smene vozača tramvaja na ovim linijama biće produžene sa osam sati na oko osam i po sati. Ali, to, kako je pojašnjeno, ne znači da najveći gradski prevoznik krši zakon kada je reč o radnom vremenu, jer se na vozače tramvaja ne primenjuju iste zakonske odredbe koja se, na primer, primenjuju kada je reč o vozačima autobusa.
Pitanja koja se tiču tramvajskog podsistema i rada vozača koji su angažovani za vožnju tramvaja regulišu akta koja se tiču železničkog transporta putnika, a u njima ne važi ograničenje od osam sati.
(B92)
Pratite tokom 24 sata naše najbolje vesti samo na Facebooku.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
